Lama Tak Berpicnic....layan BBQ...Sabtu/Ahad....Amcm....Joint??

Dah lama weekend stay kat umah je, ni gara-gara musim  @ cuaca tak menentu, kejap panas kemudian kejap2 hujan, so nak merancang ape2 kegiatan pun susah. Apahal pun ni semua anugerah Allah, kita ni je manusia serba tak kena, bila panas nak hujan, bila hujan nak panas plak, nak ikut kehendak dan kemahuan kita je, tak dpt mengeluh, itulah manusia tak pernah puas dengan ape yg  diberi.
Berbalik crite awal tadi, aku ingat mcm nak lepak mana-mana port nak berpicnic ngan family aku, kesian syg2 aku 2, cuti je lepak umah je, paling2 pun mandi kolam depan umah, lepas la gian diaorng 2 nak main air, nak mandi kolam renang kat taman aku 2, kena bayar la plak, bukan mahal sgt pun, ok la untuk budak tapi dengan mak2 budak kena pakai swimming suit, 2 yg aku risau...kompem aku kena mandi ngan anak2 aku..jadi terpaksa aku joint ngan ibu2 lain teman anak2 mereka..hahhaa..aku xde hal bini aku yg jeling2 je...takut kang malam ni tidur luar. 
Hajat 2 hujung minggu ni la..tapi belum bincang ngan ny daling lg..tapi selalunya dia on je. Gerak pagi2, goreng nasi ke mihun ke, ape2 pasta yg anak2 aku suka. BBQ 2 wajib la..baru layan. Pasang khemah murah (beli kat carrefour Mid Valley masa promotion) yg lama dah beli tapi jarang2 pakai..untuk budak2 ni nak tidur ke..yg penting nak salin baju..xde la sudah nanti. Petang dalam pukul 3 ke 4 chow la. Aku nak ajak member2 yang nak joint aku..jom lah sama2..Dah kahwin ajak la en abg @ cik adik 2..bujang 2 pandai korng la. Jgn wat adegan2 melampau dah la..nak juga masuk hutan..pandai la korng..hehehhehe. Dosa tanggung sendiri. Tak payah ckp byk..sekarang aku offer sapa nak joint...jom..info aku sefaster maybe...hahhaha...
Kalau ade yg nak bwk makanan..dialu-alukan..yg sedap2 je tau..tak sedap simpan kat umah..hahhaha..
Jgn marah ha...


CUMA YANG NI JE TAK MAU..NI KOMPEM KENA REJECT....TAK BOLEH MASUK MENU..HEHEHHEHE


JGN MALU2 YE...NAK JOINT INFORM LA AKU..RAMAI2 BEST SIKIT..BOLEH KITA BINCANG TEMPAT...BILA LAGI KAN...
BYE....ASSALAMUALAIKUM..

1 ulasan: